Sunday, November 21, 2010

All The Prices Suitcases Vip

ACQUA: DECISIONE DELLA COMMISSIONE


IT


EUROPEAN COMMISSION

Bruxelles, 28.10.2010

C(2010)7605

DECISIONE DELLA COMMISSIONE

del 28.10.2010

sulla deroga richiesta dall'Italia ai sensi della direttiva 98/83/CE del Consiglio concernente la qualità delle acque destinate al consumo umano

DECISIONE DELLA COMMISSIONE

of 28.10.2010

on the derogation requested by Italy under Council Directive 98/83/EC on the quality of water intended for human consumption

(Only the Italian text is authentic)

THE EUROPEAN COMMISSION,

regard to the Treaty on the Functioning of the European Union,

Having regard to Directive 98/83/EC Council of 3 November 1998 concerning the quality of water intended for human consumption 1 , in particolare l'articolo 9, paragrafo 2,

considerando quanto segue:

  1. Con lettera del 2 febbraio 2010 l'Italia ha chiesto una terza deroga per alcune forniture di acqua nelle regioni Campania, Lazio, Lombardia, Toscana, Trentino-Alto Adige e Umbria. La richiesta di deroga riguarda il parametro dell'arsenico per valori di 20, 30, 40 e 50 μg/l, il parametro del borio per valori di 2 e 3 mg/l e il parametro del fluoruro per valori di 2,5 mg/l.
  2. Nella richiesta l'Italia fa riferimento al fatto che i valori superiori della fonte della fornitura di acqua sono di origine geogenica e che la fornitura di acqua non può essere garantita con mezzi alternativi. La richiesta è stata suffragata da dati relativi ai pertinenti risultati del monitoraggio, sulla popolazione e sui volumi di acqua potabile interessati. Inoltre, la richiesta specifica la durata auspicata della deroga per ogni zona di fornitura di acqua, i previsti regimi di monitoraggio e le misure correttive, di cui alcune sono attualmente in fase di elaborazione e altre in fase di attuazione. La richiesta conferma che non sono interessate importanti imprese alimentari.
  3. I valori limite di 10 μg/l per l'arsenico, di 1 mg/l per il boro e di 1,5 mg/l per il fluoruro fissati nella parte B dell'allegato I della direttiva 98/83/CE mirano ad assicurare che le acque destinate al consumo umano possano essere consumate in condizioni di sicurezza nell'intero arco della vita. Tuttavia, prove scientifiche, in particolare gli orientamenti dell'Organizzazione mondiale della sanità sulla qualità delle acque potabili 2 e il parere del comitato scientifico dei rischi sanitari e ambientali 3 , dimostrano che taluni valori più elevati sono accettabili per un periodo di tempo limitato without risk to human health. Since this does not apply to water intended for consumption by infants and children under 3 years of age, you should take specific measures for their protection.
  4. As for boron and fluoride, the scientific evidence to allow temporary exemptions to the required values \u200b\u200brespectively of 2-3 mg / L for boron and 2.5 mg / l for fluoride.
  5. Regarding arsenic, the scientific evidence in the documents mentioned in reference to the guidelines of the World Health Organization and the Scientific Committee on Health and Environmental allow temporary exemptions to at 20 g / l, while values \u200b\u200bof 30, 40 and 50 g / l lead to higher health risks, particularly certain forms of cancer. Therefore, exceptions should be allowed only for values \u200b\u200bof arsenic up to 20 g / l.
  6. Italy needs to fulfill its obligations under Directive 98/83/EC. To ensure that the values \u200b\u200bof the parameters laid down in Directive 98/83/EC and to protect public health, there should be some specific conditions.
  7. The duration of the exceptions is defined separately for each area of \u200b\u200bsupply of water, based on the complexity of the corrective measures and their progress,

HAS ADOPTED THIS DECISION:

Article 1

  1. As for the parameter values \u200b\u200bin the areas of water supply in Annex I, the exemptions requested by 'Italy are awarded up to date and the maximum values \u200b\u200bspecified in Annex I.
  2. As for the parameter values \u200b\u200bin the areas of water supply in Annex II, Italy claims the exemptions are not granted.

Article 2

subject to the requirements laid down in Directive 98/83/EC, the exceptions listed in Article 1, paragraph 1, subject to the following additional conditions:

1) for the consumption of drinking water by infants and children until the age of 3 years, Italy ensures that the supply of water with the values \u200b\u200bof the parameters of Directive 98/83/EC;

2) Italy informs users on how to reduce risks to 'drinking water for which the exemption was granted, and in particular to inform users about the risks associated with the consumption of water waived by infants and children up to age 3 years;

3) Italy carries out regular monitoring of the parameters involved in the framework of the monitoring regime set out in Annex III;

4) Italy implements corrective action plans set out in Annex III;

5) Italy presents an annual report on progress made in the remedies set out in Annex III within two months after the end of each calendar year from 2011.

The report referred to in the first paragraph of Section 5 contains a summary of the monitoring parameters of a derogation, an overview of the advice provided to users and information on the volume of bottled water supplied to users.

Article 3

the Italian Republic to which this decision.

Done at Brussels, 28.10.2010

For the Commission

Karl Falkenberg

Chief

1 OJ L 330, 5.12.1998, p.. 32.

2 World Health Organization Guidelines for Drinking-Water Quality, 3rd edition, which includes the 1st and 2nd appendix, Geneva (2008).

3 Opinion of the Scientific Committee on Health and Environmental Risks of 16 April 2010, http://ec.europa.eu/health/scientific_committees/environmental_risks/ opinions / index_en.htm

Region: Tuscany

Monterotondo Marittimo

Grosseto

100

30 g / l of arsenic

Montieri

Grosseto

90

30 g / l of arsenic

Campiglia Marittima

Livorno

13550

50 g / l of arsenic

Campo nell'Elba

Livorno

6711

50 g / l of arsenic

Capoliveri

Livorno

6329

50 g / l of arsenic

Marciana

Livorno

3454

50 g / l of arsenic

Marciana Marina

Livorno

2572

50 g / l of arsenic

Piombino

Livorno

12965

50 g / l of arsenic

Porto Azzurro

Livorno

1619

50 g / l of arsenic

Portoferraio

Livorno

5093

50 g / l of arsenic

Rio Marina

Livorno

2913

50 g / l of arsenic

Rio nell'Elba

Livorno

1775

50 g / l of arsenic

Suvereto

Livorno

9604

50 g / l of arsenic

Pomarance

Pisa

6323

50 g / l of arsenic

Castelnuovo Val di Cecina

Pisa

2467

50 μg/l di arsenico

Radicondoli

Siena

978

50 μg/l di arsenico

Castel Giorgio

Terni

2200

30 μg/l di arsenico

Castel Viscardo

Terni

3000

30 μg/l di arsenico

Orvieto

Terni

21000

30 μg/l di arsenico

Regione: Toscana

Foiano della Chiana

31.12.2012

Arezzo

7042

20 g / l of arsenic

Marciano della Chiana

31.12.2012

Arezzo

2580

20 g / l of arsenic

Montevarchi

31.12.2012

Arezzo

1500

3 mg / L Borio

Bucine

31.12.2012

Arezzo

300

3 mg / L Borio

Monterotondo Marittimo

31.12.2010

Grosseto

100

2 mg / L Borio

Cecina

31.12.2012

Livorno

26515

3 mg / L Borio

Campiglia Marittima

31.12.2012

Livorno

13550

3 mg / L Borio

Field in 'Elba

31.12.2012

Livorno

6711

3 mg / L Borio

Capoliveri

31.12.2012

Livorno

6329

3 mg / L Borio

Marciana

31.12.2012

Livorno

3454

3 mg / L Borio

Marciana Marina

31.12.2012

Livorno

2572

3 mg / L Borio

Piombino

31.12.2012

Livorno

12965

3 mg / L Borio

Area water supply

expiry of the derogation

Province

Users affected residents

maximum value of the parameter

Region: Tuscany

Porto Azzurro

31.12.2012

Livorno

1619

3 mg/l di borio

Porto Ferraio

31.12.2012

Livorno

5093

3 mg/l di borio

Rio Marina

31.12.2012

Livorno

2913

3 mg / L Borio

Rio nell'Elba

31.12.2012

Livorno

1775

3 mg / L Borio

Suvereto

31.12.2012

Livorno

9604

3 mg / L Borio

San Vincenzo

31.12.2012

Livorno

12331

3 mg / L Borio

Montecatini Val di Cecina

31.12.2012

Pisa

2008

3 mg/l di borio

0 comments:

Post a Comment